چگونه مشاغل کوچک می‌توانند برای موانع بزرگ اقتصادی آماده شوند

آخرین گزارش‌های اقتصادی حاکی از امکان رکود اقتصادی در جهان دارد. صرف نظر از اندازه کسب و کار شما، غلبه بر موانع بزرگ مانند رکود هرگز آسان نیست. اما گذر از این موانع برای مشاغل کوچک و متوسط ​​(SMB) دشوارتر است. با به‌کار بردن روشهایی می‌توانید تاثیر رکود اقتصادی بر کسب و کارتان را کاهش دهید. به‌عنوان یک کسب و کار کوچک یا متوسط این قدرت را دارید که در زمان رکود اقتصادی تعاملات با مشتریان خود را ساده‌تر کنید، کارمندان خود را توانمندتر سازید و فناوری‌های شرکت خود را یکپارچه کنید. انعطاف پذیری بخشی از موفقیت در کسب و کار است و همه ما باید برای ایجاد انعطاف‌پذیری در بازار در حال تغییر، تکامل یافته و سازگار شویم و اگر شما کسب و کار کوچکی دارید این کار را باید با اولویت‌بندی، توانمندسازی و تثبیت آغاز کنید.

در این مقاله که  توسط جیمی دومنیچی مدیر بازاریابی GoTo در مجله فوربز نگاشته شده‌‌‌است، به راهکارهایی اشاره شده که می‌تواند به مشاغل کوچک کمک کند تا از موانع اقتصادی مثل رکود اقتصادی جان سالم به در ببرند. در این مقاله می‌خوانید:

تعامل با مشتری را اولویت بندی و ارزش‌های تجاری‌تان را مجددا ارزیابی کنید

برای کاهش اثر رکود اقتصادی نخستین گام این است که نگاه تازه‌ای به کسب و کارتان بایندازید. اگر من یک چیز را از گفتگوهای بی شمارم با مشتریان خود آموخته باشم، این است که شرکت ها باید برای ایجاد انعطاف‌پذیری در بازار در حال تغییر، تکامل یافته و سازگار شوند. همه ما اهمیت این موضوع را در سال 2020 دیدیم، زمانی که کسب‌وکارها تلاش می‌کردند به سمت کار از راه دور بروند، و فکر می‌کنم در این نقطه عطف جدید دوباره شاهد آن باشیم. همانطور که کسب‌وکارها برای زمان‌های چالش‌برانگیز آماده می‌شوند، اولویت‌بندی تعامل با مشتری بسیار مهم است تا بتوانید ارزش‌های کسب‌وکار خود را با آنچه مشتریانتان بیشتر به آن نیاز دارند، هماهنگ کنید. در تجربه من، مصرف‌کنندگان نه تنها به سمت سازمان‌هایی که بازده سرمایه‌گذاری عالی ارائه می‌دهند جذب می‌شوند، بلکه به سمت سازمان‌هایی می‌روند که برای نظر و تجربه مشتری ارزش بالایی قائل هستند. ارائه کانال‌های ارتباطی باز به مشتریان برای اینکه بتوانند بازخورد خود را از تعامل با شما ثبت کنند، امکانی برای اینکه به سوالهایشان پاسخ داده شود و جایی برای ارتباط با دیگر مشتریان پیدا کنند هم می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند و هم به شرکت‌ها کمک کند که در نامطمئن‌ترین شرایط نیز بتوانند به کسب و کار شما اعتماد کنند.

ایجاد یک خط پشتیبانی اختصاصی را به طور خاص برای رسیدگی به نگرانی ها یا سوالات مالی مشتریان در نظر بگیرید

وبینارهای منظم را میزبانی کنید تا به‌روزرسانی‌های به‌موقع را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. این امر باعث می‌شود که آن‌ها احساس کنند از کسب و کار شما مطلع هستند و با جامعه مشتریان شما ارتباط برقرار می‌کنند. برای تقویت این ارتباط، با استفاده از یک نظرسنجی، از مشتریان به صورت بلادرنگ بازخورد بخواهید.

به کارمندان خود قدرت دهید تا بهترین کار خود را انجام دهند

از ابداع مجدد روشهای کارآمد یا تکامل روش کار شرکت خود نترسید تا بتوانید کارمندان خود را قادر سازید درحالی‌که کارهای خود را انجام می‌دهند، به آنها علاقه‌مند باشند. کارمندان در سراسر جهان در حال تعریف مجدد انتظارات خود از کارفرمایان خود هستند. در واقع، نظرسنجی McKinsey & Company در سال 2022 نشان داد که 87 درصد از کارمندانی که به آنها فرصت کار از راه دور پیشنهاد شده بود، این فرصت را پذیرفتند. کسب و کارهای کوچک باید با مزایای انعطاف‌پذیری که شرکت‌های بزرگ ارائه می دهند، سازگار شوند تا بتوانند استعدادهای برتر را استخدام کرده و آنها را حفظ کنند.

همانطور که ما باید ارزش واقعی محصولات و خدماتمان را به مشتریان خود نشان دهیم، باید ارزش های مرتبط را نیز به کارمندان خود نشان دهیم. با کارمندان خود رورراست باشید و رضایت و مشارکت آنها را در اولویت قرار دهید. این نه تنها می‌تواند کارمندان شما را شادتر کند، بلکه باعث بهره‌وری بیشتر نیز می‌شود.

آیا ارزش های شرکتی خود را در دو سال گذشته بازتعریف (یا تثبیت) کرده اید؟ اگر نه، آنها را به گونه‌ای توسعه دهید که از نزدیک با فرهنگ جدیدی که شرکت شما با آن روبه‌روست، هماهنگ شود. حتی بهتر: با گروه های متمرکز کارمندان کار کنید تا بازخورد آنها را در ارزش های جدید یا به روزشده متوجه شوید و آنها را بهبود ببخشید.

چه کسی کمی آزادی را دوست ندارد؟ در نظر بگیرید که روزها یا ساعات خاصی از هفته کاری را به عنوان زمان بدون جلسه اختصاص دهید. این زمان را با کارمندان خود بگذرانید و به آنها اجازه دهید آن را صرف انجام کاری کنند که بیشتر از همه ازآن لذت می‌برند.

ذهنیت «کمتر، ارزشمندتر است» را بپذیرید

اولویت دادن به افراد همیشه باید در صدر فهرست هر رهبر باشد، اما نحوه تعامل مشتریان و کارمندان شما با فناوری نیز باید در این معادله مهم انگاشته باشد. به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​اغلب منابع کافی ندارند و از آنجایی که کسب و کارها برای بادهای معکوس اقتصادی بالقوه آماده می شوند، ارزیابی توانایی فناوری‌ها برای تسهیل انتقال و ساده‌سازی گردش کار مهم‌تر از همیشه است. آیا فن‌آوری‌هایی در دسترس دارید که می‌توانند وظایف اولیه را انجام دهند، در حالی که کارکنان شما بر روی فعالیت‌های ارزشمندتر تمرکز می‌کنند؟ در یک پنل تخصصی اخیر، اعضای شورای فناوری فوربس ایده‌هایی را برای کمک به کارمندان راه دور در حل مسائل فنی، از جمله استفاده از ابزار مناسب و داشتن یک نقطه تماس اختصاصی برای حل مشکلات به اشتراک گذاشتند. افزایش دانش تخصصی و فنی کارکنان شما در دنیایی که روز به روز در حال تغییر است را جدی بگیرید.

کسب و کارهای کوچک SMB ها باید برای حل مشکلات متعدد و در عین حال صرفه‌جویی در زمان و هزینه، تحکیم روابطشان با کارمندانشانااا را در اولویت قرار دهند.

طبق یک نظرسنجی که شرکت من از Frost & Sullivan سفارش داده است، “GoTo State of Worklife: 2022” –  بود که 1000 پاسخ از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات در کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​در سطح جهانی را ارائه کرد. این نتیجه به دست آمد که محبوب‌ترین ابزار دیجیتال اپلیکیشن‌های ویدئو کنفرانس و میزهای کمک IT (Help desk  مجموعه ابزار ها و روش هایی است که به کمک آنها فرآیند پاسخ دهی به مشتریان و افرادی که درخواستی دارند و یا نیاز به کمک دارند را تسریع می بخشد.) است. با به کار بردن راه حل‌هایی مانند این ابزار دیجیتال و منسجم کردن همه در یک مکان (یا انتخاب راه حلی که این کار را انجام می‌دهد) فناوری‌های شرکت خود را یکپارچه کنید. این موضوع می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کند.

هنگام خرید راه حل های جدید IT( Help desk) به دنبال راه حل‌هایی برای یکپارچه‌سازی یا اتوماسیون باشید که انجام وظایف کلیدی را در ابزارهایی که مردم بیشتر از آنها استفاده می کنند، ممکن می سازد.

به یاد داشته باشید که درست در زمانی‌که نمی‌دانیم دقیقاً چه وضعیت اقتصادی در پیش است، زمان تکامل و سازگاری است. اولویت‌بندی، توانمندسازی و ادغام برای همه کسب‌وکارها در زمان‌های نامشخص کلیدی است، اما برای SMB‌ها (کسب و کارهای کوچیک) بسیار ضروری‌تر است. چیزی که ممکن است برای برخی از کسب و کارها یک مانع کوچک به نظر برسد، واقعاً می‌تواند بزرگترین مانع برای برخی دیگر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید