رهبران موفق کسب و کار در جهان

رهبران موفق کسب و کار در جهان

تیم کوک (Tim Cook)

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل است که نام خود را در میان موفق ترین رهبران تجاری در دوران معاصر می یابیم. کوک به دنبال میراث استیو جابز ، با چشم انداز پیشرفت خود به آینده نگاه می کند.

کوک به عنوان یک رهبر نسبت به چالش هایی که پرسنلش با آن روبرو هستند بسیار حساس است. او ارادت گسترده ای به حرفه خود ، همراه با افراط در سطح قابل توجهی از خیرات و کمک های خیرخواهانه ، نشان می دهد.

او ثابت کرده است که در حفظ چهره پیشرفته و به روز اپل در نظر کاربران بسیار موثر است. رهبری تیم کوک به عنوان یکی از برترین رهبران تجاری مورد بررسی است.

“شما می توانید روی مواردی که مانع ایجاد می کنند، تمرکز کنید یا می توانید روی مقیاس گذاری یا تعریف مجدد مسئله تمرکز کنید.”

ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ماسک ، مدیرعامل SpaceX ، Solar City و تسلا ، با روحیه تسخیر ناپذیر و روحیه “انجام بده یا بمیر.” ذهن میلیون ها جوان را تحت تأثیر قرار داده است.

ماسک با چشم انداز خود برای تغییر چهره بشریت موفق شده است حضور خود را در آمریکا و سراسر جهان نشان دهد.

ایلان ماسک در همان مراحل ابتدایی کار خود به یک آهن ربای تجارت ، یک سرمایه گذار موفق ، یک مخترع و یک مهندس همگی در وجود یک نفر تبدیل شد. یک جمله رهبری از ایلان ماسک که می تواند به شما در درک سبک رهبری او کمک کند:

“وقتی کاری به اندازه کافی مهم است ، حتی اگر شانس به نفع شما نباشد آن را انجام دهید.”

لری پیج (Larry Page)

لری پیج مترادف شخصیت پردازی استقامت است ، نشانه ای از خودِ موفق است.

پیج ، مدیر عامل شرکت Alphabet Inc ، بی اندازه در رشد اخلاقی Google سهیم بوده است ، که به خودی خود امکان پذیر نیست.

مهارت های رهبری وی به میزان زیادی در مورد اهمیت در دسترس بودن برای کارمندان و حمایت از آنها صحبت می کند. پیج حتی وقتی رسانه های اجتماعی با انتقادات شدیدی روبرو شدند از ساختار اخلاقی خود جدا نشد.

نقل قول رهبری لری پیج که می گوید-

“اگر در حال تغییر دنیا هستید ، پس بر روی کارهای مهم کار می کنید. شما باید برای صبح بیدار شدن هیجان داشته باشید “

برد اسمیت (Brad Smith)

مدیرعامل Intuit و رهبر تأثیرگذار در صنعت تجارت آینده ، برد اسمیت ، بازتابی در لیست موفق ترین رهبران تجاری جهان امروز می یابد.

Intuit یکی از موفق ترین شرکت های نرم افزاری در جهان است. محصول اصلی آن نرم افزار حسابداری QuickBook است ، که به عنوان یک خالق بزرگ برای همه کارآفرینان ، شکوفا عمل می کند.

اسمیت معتقد است که از موفقیت ها و ناکامی های فردی به مقدار یکسانی تجربه کسب کرده است . این کیفیتی است که در کارمندان Intuit یافت می شود. برد اسمیت درباره سبک رهبری خود می گوید-

“من چندین کار را با روحیه انگیزش کارکنان انجام داده ام. من تمایل دارم قصه گو و دانشجوی تاریخ باشم. من اغلب داستان هایی از نبردهای بزرگ ، مانند نبرد ترموپیل ، را برای الهام بخشیدن به تیم هایی تعریف می کنم که با احتمالاتی غیرقابل حل روبرو می شوند. “

جف وینر (Jeff Weiner)

مدیر عامل LinkedIn ، یک پلت فرم موفق که اکنون پیشگام حرفه ای برای ارتباط روشنفکران در سراسر جهان است ، جف وینر ، استانداردهای کیفیتی را برای تعریف موفقیت تعیین کرده است.

مایکروسافت اکنون LinkedIn را پس از داشتن پایگاه کاربران، که از 400 میلیون کاربر عبور می کند ، خریداری کرده است.

اخلاق و ارزشهای کاری همان چیزی است که استراتژی رهبری وینر را مشخص می کند.

با راه اندازی LinkedIn ، او فضایی را برای کارآفرینان تازه کار فراهم کرد تا شانس نویسنده شدن را داشته باشند. نقل قول مورد علاقه این رهبر تجاری عبارت است از-

“برای الهام بخشیدن به مردم ، این کار باید از جایی در اعماق شما انجام شود.”

وارن بافت (Warren Buffet)

از وارن بافت ، مدیر عامل سهام متنوع تحت شرکت Berkshire Hathaway Inc ، به عنوان “اوراکل اوهاما (Oracle of Ohama)” یاد می شود.

سبک رهبری مترقی او باعث شد تا تقریباً پانزده سال در جایگاه دوم در لیست چهارصد فوربس قرار داشته باشد.

او با چشم انداز آینده نگرانه و رهبری پویا ، موفق شد از ابتدا امپراطوری برای خود و همه سهامداران ایجاد کند. نقل قول وارن بافت که تصمیم می گیرد سبک رهبری او باشد-

“امروز کسی که در سایه نشسته است به لطف تلاش کسی است مدتها پیش درختی کاشته .”

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ که در اصل یک برنامه نویس و یک کارآفرین اینترنتی بود . همچنین یکی از بنیانگذاران فیس بوک – پلتفرم اتصال مردم در سراسر جهان – است .

مارک با دارایی خالص 74.2 میلیارد دلار تخمین زده شده است که با رهبری تجاری عالی جایگاه خود را ایجاد کرده است.

با راهبردهای کاری پویا و چشم انداز آینده ، مارک راه اندازی امپراطوری رابط فیس بوک را از خوابگاه دانشگاه هاروارد در سال 2004 ایجاد کرد. اکنون فوربس از او در لیست ده نفر از قدرتمندترین افراد جهان نام می برد.

نقل قول مارک زاکربرگ که سبک رهبری تجارت وی را توصیف می کند-

“من فکر می کنم یک قانون ساده تجارت این است که اگر ابتدا کارهایی را انجام دهی که راحت تر باشند ، می توانی پیشرفت زیادی داشته باشی.”

روپرت مرداک (Rupert Murdoch)

روپرت مرداک رهبری پویا از استرالیا است ، که بنیانگذار ، رئیس و همچنین مدیر عامل News Corporation است.

او با سیاست “Age no bar” ، سن خود را در آغوش می کشد و با اشتیاق یکسان با جوانان کار می کند.

مرداک با دور شدن از کسب و کارهای پدرش و در اختیار گرفتن کنترل اصلی خود ، اکنون مالک News Corporation ، دومین شرکت انتشاراتی بزرگ جهان است. یک جمله رهبری از روپرت مرداک که سبک رهبری تجاری وی را توصیف می کند ، این است:

“در ایجاد انگیزه برای افراد ، باید ذهن و قلب آنها را درگیر کنید. من امیدوارم که با انگیزه هایی – و شاید با هیجان – با داشتن ایده های مثمرثمر برای دیگران انگیزه ایجاد کنم.

مایکل دل (Michael Dell)

مایکل دل بنیانگذار ، مدیرعامل و رئیس شرکت Dell Technologies است که یکی از برترین راه حل های قابل اعتماد در سطح جهان است.

ویژگی های یک رهبر مهربان ، سرمایه گذار عملی ، خیرخواه و یک نویسنده زیبا به عنوان بسته ای با ضریب هوشی تجاری هوشمند Dell ارائه می شود.

با توجه به موفقیت پولی که توسط فوربس گزارش شده است ، دل به عنوان شخصیتی جامع ظاهر شده و تمام ظرایف زندگی خود را با کمال متعادل می کند. نقل قول رهبری از مایکل دل که نشان می دهد چرا او یکی از برترین رهبران تجاری دنیا است –

“هیچ کاتالیزوری بهتر از کنجکاوی برای موفقیت وجود ندارد.”

بیل گیتس (Bill Gates) از رهبران تجاری جهان

بیل گیتس ، مظهر ایده آل رهبری ، چیزی بیشتر از یک تاجر ، نویسنده ، بشردوست ، انسان دوست ، سرمایه گذار و بنیانگذار شرکت مایکروسافت آمریکایی است.

وی پس از استقرار مایکروسافت در بالاترین قله ، به کار نیمه وقت خود در دفتر متوسل شد. تا کل زندگی باقیمانده خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اختصاص دهد و در آنجا از افراد با نفوذی دعوت به همکاری در امور خیرخواهانه کرد.

وی به عنوان یکی از بهترین کارآفرینان در دوران انقلاب رایانه ای شناخته می شود. بهترین درس رهبری که می توانید از یکی از برترین رهبران تجارت جهان ، یعنی بیل گیتس بگیرید ، این است:

“جشن موفقیت خوب است ، اما توجه به درسهای شکست مهمتر است.”


رید هاستینگز (Reed Hastings)

رید هستینگز ، بنیانگذار و مدیرعامل نتفلیکس ، با ویژگی های عمیق رهبری خود ، روند موفقیت آمیزی را برای خود رقم زده است.

او ایده جریان آنلاین را در قالب پلت فرم امیدوار کننده ، Netflix ، که در جهان از سرگرمی های دیجیتال بالا است ، زنده کرد. نقل قول مورد علاقه او که مطمئناً رهبران آینده کسب و کار را تحریک می کند:

“اکثر ایده های کارآفرینانه دیوانه ، احمقانه و غیراقتصادی به نظر می رسند و سپس مشخص می شود درست کار می کنند.”

باب ایگر (Bob Iger)

باب ایگر ، مدیر اجرایی و رئیس شرکت دیزنی ، دنیای دیزنی را به فضایی ملموس ، رویایی و با زندگی واقعی برای مردم در سراسر جهان تبدیل کرده است.

وی با عمق رهبری فوق العاده پیچیده خود ، موفق شد ایده پارک های تفریحی دیزنی را در مکان های کلیدی مانند شانگهای و هنگ کنگ گسترش دهد.

یکی از مشهورترین نقل قول های رهبری که می تواند مسیر رهبران تجاری آینده را هموار کند ، این است:

“آنچه من واقعاً در طول زمان آموخته ام این است که خوش بینی بخشی بسیار مهمی از رهبری است.

مری بارا (Mary Barra)

رئیس و مدیرعامل شرکت جنرال موتورز ، ماری بارا ، به شگفتی هایی که زنان می توانند انجام دهند اعتقاد دارد.

بارا ، فارغ التحصیل MBA از دانشگاه استنفورد ، معتقد به اعتماد کارمندان به عنوان بزرگترین فضیلت رهبر است.

او با این ایده زندگی می کند :

“اگر قلب و ذهن کارمندان را جلب کنیم ، موفقیت تجاری بهتری خواهیم داشت.”

ریشما سوجانی (Reshma Saujani)

ریشما سوجانی ، بنیانگذار Girls who Code ، با آموزش زنان پویایی که می توانند با رهبری عالی او کد نویسی کنند ، هنجارهای کدگذاری مردسالارانه را به لرزه درآورد و نوارها را بالا برد.

همراه با آموزش فنی به زنان جوان و آینده دار ، ریشما سوجانی همچنین یک سیاستمدار و وکیل در آمریکا است.

یک جمله رهبری از ریشما سوجانی که مطمئناً به شما الهام می دهد تا در مسیر رهبری خود پیش بروید –

“اگر صبر کنید تا همه چیز به صف شود ، همه چیز تمام می شود.”

جک ما (Jack Ma)

Jack Ma یکی از اولین رهبران تجاری چینی است که در مجله Forbes ظاهر می شود ، بنیانگذار پویای شرکت های اینترنتی گروه Alibaba است.

جَک ما پس از مواجهه با چالش های زیادی در سالهای ابتدایی کار خود و زیر سوال بردن توانایی هایش ، با موفقیت گروه شرکت های علی بابا را ایجاد کرد ، بزرگترین IPO – Initial public offering در تاریخ.

بهترین نقل قول جک ما برای الهام بخشیدن به رهبران تجارت این است .

“رهبری غریزه تان است؛ پس آموزشی برای شماست. رهبران همیشه مثبت هستند؛ آنها هرگز شکایت نمی کنند. “

سارا بلکلی (Sara Blakely)

سارا بلکلی یکی از الهام بخش ترین زنان تاجر است که بنیانگذار و مدیرعامل افتخاری Spanx است.

بزرگترین فضیلت رهبری او هنر استخدام با كیفیت و انگیزه پرسنلی است كه برای موفقیت در مواقع دشوار مانند او تلاش می كنند.

جمله ء سارا بلکلی که می تواند رهبران تجارت را الهام دهد :

“از چیزی که نمی دانید نترسید. این می تواند بزرگترین نقطه قوت شما باشد و اطمینان حاصل کنید که کارها را متفاوت از دیگران انجام می دهید. “


جف بزوس (Jeff Bezos) از بزرگترین رهبران تجاری جهان

به عنوان مدیر عامل بزرگترین پلت فرم خرده فروشی آنلاین در سطح جهان ، آمازون ، جف بزوس ، خیلی سریع در کار خود موفق نبود.

ویژگی های رهبری او استقامت فراوان و نگرش ” تسلیم هرگز ” را برای ادامه کار پیدا کرد. به گفته وی ، آنچه او را تشویق کرد این ایده است که میله موفقیت را به طور مداوم به سمت بالا فشار دهد.

تجسم چگونگی ظاهر شرکت در پنج سال آینده همیشه به او و کارمندانش کمک می کند تا انگیزه خود را حفظ کنند. این نقل قول جف بزوس برای یک رهبر تجارت است-

“برند برای یک شرکت مانند شهرت یک شخص است. شما با تلاش برای انجام کارهای سخت به شهرت می رسید. “


ساتیا نادلا (Satya Nadella)

مدیر عامل مایکروسافت بعد از خود بیل گیتس ، ساتیا نادلا ، این کار را خیلی راحت انجام نداد.

آنچه او را وادار به تلاش در حد توان خود كرد ، ایجاد وضوح از موقعیت های به ظاهر گیج كننده ، چالش برانگیز و مبهم است.

وی که به دنبال چشم اندازهای مشابهی در کارمندان خود که رهبران آینده هستند بود ، موفق شد مایکروسافت را به ارتفاعات برساند. این نقل قول ساتیا نادلا است که می تواند بهترین برای رهبران کسب و کار آینده مفید باشد –

“موفقیت می تواند باعث شود افراد از ابتدا عاداتی را که باعث موفقیت آنها شده است ، یاد نگیرند.”

کنت چناو (Ken Chenault)

کنت چناو مدیر عامل سابق American Express بود و در حال حاضر رئیس و مدیر عامل General Catalyst است.

به عنوان یک رهبر تجاری ایده آل ، با ارزش ترین دارایی کِن ، کنجکاوی فکری است.

وی به دنبال ویژگی های ریسک پذیری و کنجکاوی مشابهی در کارمندان خود است که به ارزش فعلی موفقیت وی افزوده است. بهترین نقل قول کنت چناو برای الهام بخشیدن به برترین رهبران تجاری این است –

“بسیاری از افراد تمرکز کافی بر اجرا ندارند. اگر متعهد به انجام کاری هستید ، باید این تعهد را دنبال کنید. “

ما هواتنگ (Ma Huateng)

پونی ما بنیانگذار و رئیس شرکت Tencent Inc است.

Pony Ma به عنوان رهبر یکی از بزرگترین موسسات اینترنتی چین فردی فروتن و درون گرا است.

او معتقد است که برای اهداف خود به صورت فردی عمل می کند و از قدرت قابل توجهی از شرکت های داخلی و خارجی بالقوه استفاده می کند. بهترین جمله او برای الهام بخشیدن به رهبران تجاری جهان این است –

“ثروت به شما رضایت نمی دهد. ایجاد یک محصول خوب که مورد استقبال کاربران قرار گیرد بیشترین اهمیت را دارد. “

دیدگاهتان را بنویسید